torsdag 27 november 2008

extra ointressant

Exakt hur peppad på livet blir man när man står på ett blött regnigt Mölndals bro i november månad vid åttatiden på morgonen men trots den arla morgonstunden är mycket försenad? Det var just vad jag undrade igår när jag upplevde just detta. Det känns inte vrölgött kan jag informera om, för er som inte suttit i denna okomfortabla sits. Min oförmåga att klä mig varmt gör det inte bättre. och inte heller att jag berövats tre av fyra sovmornar den här veckan! Hm, jo jag erkänner, jag är lagom bortskämd med gött schema. But I need my beautysleep, ehe.


Igår såg jag Måsen på Backa. Den var fantastisk. Okej, jag är varken någon Tjechov-kännare eller speciellt bevandrad i dramatik alls (än!), hade jag varit det hade jag säkert bedömt spektaklet annorlunda. Men efter att ha läst halva manuset (hann inte läsa hela innan föreställningen)så tycker jag verkligen de fångat stämningen. Och så fint skådespeleri. Var alldeles uppriven efteråt, det var så mycket starkt. Äsch, det blir inget bra med de här tafatta försöken till recension för antingen blir det skoluppsats eller så blir det patetisk på annat vis. Bara ta mitt ord på att den var fantastisk och gåochse.

En annan sak som fyller mina dagar åtminstone mellan 16 och 17 och ibland även mellan 9.40 och 10.40 är ett program som kallas Top Model med en brutta vid namn Tyra Banks. Mitt hjärta har alltid slått lite extra hårt för det här programmet, förr i världen brukade jag spendera söndagarna hos mormor och morfar när det gick typ 7 avsnitt efter varandra. amazing. Jag tycker verkligen att det är sjukt inspirerande även om jag är medveten om hur fånigt det också är. Säsong 7 tog slut förra veckan och avslöstes av säsong 8 som går nu. Säsong 7 följde jag till punkt och pricka och lärde mig alla deltagarnas namn och hur de hade betett sig på det och det fotoshootet (hm, bra språk.). Men kulmen nåddes väl ändå i det avsnittet då det hade några slags dramaövningar för att få modellerna att kunna uttrycka sina känslor (bara det liksom, haha) och Caridee blev väldigt känslosam och bröt ihop. Då grät jag också i TV-soffan. Rikard drog en djup suck när jag bekände detta och fällde kommentaren "det är typ som att erkänna att du är borgerlig" (illa, illa!).
Jaja, nått måste man ha sin tillflykt i, för mig råkar det vara ett tv-program med rådjursögda pullor på bambiben.

Snart ska jag åka och dansa balett, sista gången för terminen. Gillar inte att det kommer vara flera veckors uppehåll, man tappar det så himla snabbt.
Jag funderar på den ultimata musikalmaskeradoutfiten till AMTS's fest på lördag, jag har några goda idéer, men det krävs uppstyrning. Jajaja.
Nej, nu tog orden slut innan de knappt hann skärpa sig. okejhejdå.

Inga kommentarer: