måndag 2 februari 2009

vaniljsocker när jag skulle skrivit om checkpoints

Jag solade en minut för länge idag, det känns på ryggen och syns på magen. Det är nämligen bara vissa delar av min kropp som förunnats pigment, och magen är en av dem. Jag har spillt ut vaniljsocker i väskan så nu luktar det vanilj istället för kosttillskott, bättre. Himlen är pastell, Mölndal är snällt idag, busschaufförerna också, jag har plankat hela dagen.
Nu lagar jag mat, fullkornsspagetti, röda linser och vitlöksstekt babyspenat. Eftersom jag har en karl som är vegetarian men inte gillar vegetarisk mat får man passa på när han inte är närvarande. Jag lyssnar på Parade och försöker lära mig You Don't Know This Man. Åh, vad jag skulle ge för att ha all tid i världen till att förbereda mig för sökningarna. Sitta i lugn och ro med monologer och låtar och verkligen jobba med dem, inte bara lära mig melodin eller utantill och sen lägga i mappen. Dessa halvmesyrer är bara frustrerande.
Jag glömde min almanacka idag och oj, det märktes. Mitt enda försök till struktur var utom räckhåll, jag blev lite farträdd.
Mitt huvud känns som ett hav med massa kringspritt gods runtflytandes. Det kollideras och stänker och jag lyckas inte hålla fast i något mer än ett par minuter, jag är inte direkt ett under av kreativitet just nu. Jag vet en annan som lanserar århundradets idé 10 gånger om dagen men tyvärr lyckas jag inte erbjuda så mycket mer än rättstavningar och enstaka välformuleranden.
I fredags var jag på mitt livs första arbetsintervju. Det var trevligt och jag snodde med mig ganska mycket choklad. Men, med 300 lediga jobb varav 190 fastfood och typ 4000 sökande så är chansen nog inte så stor. skönt att jag inte insett det än.
Benvärmarna på och Rs för stora dansskor idag, eftersom mina andra ligger i ett skåp i Alingsås sedan en vecka tillbaka. Jazz ikväll, rich dirty beautiful wööh. Jag ska rita av min danslärare Kristina någon dag. det blir roligt.

Inga kommentarer: